Trzeci zjazd w cyklu szkoły survivalu w Makowie koło Skierniewic. W ramach zjazdu tym razem sporo zajęć związanych z rozpoznawaniem dzikich roślin oraz przygotowaniem różnych potraw z zebranych wybranych roślin jadalnych. Zajęcia bardzo intensywne i zarazem bardzo ciekawe, przynajmniej dla mnie i najstarszej córki :-). Na drugi dzień mały egzamin ze znajomości roślin :-) Na niektóre rośliny mogę patrzeć sto razy i pytać o nazwę, a i tak mylą się z innymi. Bardzo ciekawe potrawy można zrobić. Zapiekane w cieście naleśnikowym kwiaty mniszka, albo liście żywokostu smakują rewelacyjnie. Do tego kluski/kopytka z pokrzywą, makaron z łodyg podagrycznika oraz sałatka z liści roślin (podagrycznik, bluszczyk kurdybanek, szczypior, szczaw polny). Na drugi dzień reszta sałatki przegotowana z pomidorami i serem stała się inną ciekawą i smaczną potrawą. Do tego pesto z pokrzywy z ziarnami słonecznika albo pestkami dyni. Drugiego dnia wieczorem mogliśmy spróbować potraw z leśnej restauracji. Bardzo smaczne i ciekawie przygotowane.
Poniżej zdjęcia zidentyfikowanych roślin. Nazwy roślin są dodatkowo dodane do nazw plików (widoczne po umiejscowieniu myszki nad zdjęciem). Kaśka to kopalnia wiedzy o roślinach :-)
Oprócz zajęć związanych z roślinami utrwalanie umiejętności z technik rozpalania ognia (łuk ogniowy) oraz budowa pieca z gliny. Piec zbudowany na bazie stelarzu z gałęzi, z gliny wymieszanej ze słomą. Cały wieczór oraz następny dzień trwało jego wypalanie ogniem od środka. Dno pieca zrobione z dużego kamienia, który po nagrzaniu trzymał ciepło na tyle długo, że umożliwiło to wypieczenie testowego bochenka chleba. Piec nie był jeszcze w pełni wypalony, jednak pomimo tego trzymał ciepło wystarczająco długo. W planie jest zbudowanie większego pieca.
Nocleg: Ja z Michałem spaliśmy w szałasie zbudowanym w trakcie mojego niedawnego "tygodnia w lesie z nożem i menażką".
Zdjęcia wszystkich roślin w pełnym rozmiarze w jednym pliku.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|